Denverské letiště (DEN), které je místně známé jako DIA (Denver International Airport) a slouží převážně pro oblast Denveru ve státě Colorado, se rozkládá na ploše větší než 33 000 akrů, což z něj činí největší letiště v Severní Americe. Letiště se nachází 25 mil (40 km) od centra města Denver, blíže k městu Aurora, kde se nachází mnoho služeb souvisejících s letištěm.
Letiště Denver International, které bylo otevřeno poměrně nedávno, v roce 1995, v současné době provozuje lety do více než 215 destinací v Americe i po celém světě a obsluhuje přibližně 25 leteckých společností. Je hlavním operačním uzlem společností Frontier Airlines a United Airlines a také důležitou základnou pro Southwest Airlines.
V posledních letech se Denver International trvale umisťuje mezi deseti nejrušnějšími letišti v Americe a mezi dvaceti nejrušnějšími letišti na světě.
Denverské letiště má kód IATA(International Air Transport Association) DEN.
Denverské mezinárodní letiště bylo vybudováno jako náhrada za dnes již neexistující mezinárodní letiště Stapleton, které již nedokázalo zvládnout stále rostoucí objem letecké dopravy. V 60. letech 20. století bylo letiště Stapleton šestým nejrušnějším letištěm ve Spojených státech, ale stísněné budovy terminálů a těsně namačkané vzletové a přistávací dráhy neumožňovaly žádné rozšíření, protože zpoždění a poruchy se staly normou.
Počátkem 80. let se situace stala kritickou a Denverská regionální rada začala zkoumat možnost vybudování zcela nového letiště od základů. V roce 1983 chtěl nový starosta Denveru Federico Peña rozšířit stávající letiště Stapleton, ale občanští představitelé sousedního okresu Adams tento plán vetovali kvůli obavám z hluku.
V roce 1988 bylo dosaženo dohody s obyvateli a úředníky okresu Adams, podle níž mohlo být nové letiště vybudováno na novém místě vzdáleném 25 mil od města Denver a koncem roku 1989 byla zahájena výstavba. Původně bylo plánováno otevření v roce 1993, ale kvůli zpožděním byl den otevření odložen nejprve na prosinec 1993 a poté na březen 1994. Další zpoždění a stávka však způsobily, že se termín opět posunul až na květen téhož roku. V květnu bylo nové letiště otevřeno pro denverské novináře, kteří si jej mohli prohlédnout, ale tolik opěvovaný automatizovaný systém odbavování zavazadel nefungoval správně a zavazadla, oblečení a osobní věci byly vyhazovány z karuselů a rozhazovány po podlaze. Nakonec, se zpožděním celých šestnácti měsíců a s překročením rozpočtu téměř o dvě miliardy dolarů, bylo mezinárodní letiště Denver oficiálně otevřeno v únoru 1995.
Vzhledem k tomu, že Denver nahradil rušné letiště Stapleton, byl obchod od počátku velmi čilý a brzy bylo nutné letiště rozšířit. V roce 2003 byla přistavěna šestá vzletová a přistávací dráha, která při výšce 16 000 stop umožňovala vzlet a přistání extrémně velkých letadel Boeing 747-8 a Airbus A380.
Společnost Southwest Airlines, která dříve odmítala využívat denverské letiště kvůli sporu o poplatky, začala v roce 2006 provozovat lety z letiště. Společnost Southwest v posledních letech rozšířila svůj provoz na letišti DEN a nyní je druhou největší leteckou společností létající z denverského letiště hned za United Airlines.
V posledních patnácti letech byl na letišti postaven nový hotel a tranzitní centrum a v roce 2016 začaly mezi denverským letištěm a stanicí Union Station jezdit příměstské vlaky. Další rozvoj začal v roce 2018, kdy byl kompletně zrekonstruován a rekonfigurován terminál Jeppesen s cílem modernizovat prostory pro prodej letenek a odbavení a přemístit některá bezpečnostní stanoviště.
Rozvoj odbavovacích hal a terminálu Jeppesen probíhá na denverském mezinárodním letišti průběžně a nemá definitivní datum dokončení, ale po dokončení by mělo být letiště DEN schopno pohodlně odbavit více než 100 milionů cestujících ročně.
Navzdory své velikosti a objemu letecké dopravy má mezinárodní letiště Denver pouze jednu budovu terminálu, v níž se nacházejí pouhé tři odbavovací haly. Terminál Jeppesen, pojmenovaný po průkopníkovi letecké bezpečnosti Elrey Borge Jeppesenovi, je rozdělen na dvě části: Terminál východ a terminál západ.
Tři odbavovací haly označené A, B a C obsahují celkem 179 bran, které jsou rozděleny následovně:
odbavovací hala A - 60 bran
odbavovací hala B - 72 bran
odbavovací hala C - 47 bran
Do odbavovací haly A se lze dostat po lávce pro pěší z budovy terminálu, zatímco do ostatních odbavovacích hal je nutné se dostat letištním vlakem, který obsluhuje všechny tři odbavovací haly. Všichni mezinárodní cestující (kteří nebyli předem odbaveni) procházejí imigračním a celním odbavením v odbavovací hale A.
Cestující na mezinárodních letech přilétající na letiště Denver vstupují branami A. Odtud jsou směrováni do terminálu Jeppesen, kde se nacházejí přepážky pro celní kontrolu a ochranu hranic (CBP ). Zde se kontrolují všechny pasy a víza a službu konající agent CBP může položit řadu běžných otázek týkajících se návštěvy.
Občané zemí, které jsou zařazeny do programu bezvízového styku USA (VWP ), musí mít platný cestovní pas, který je schválen systémem ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Jedná se o digitální formu víza, která se zobrazí po naskenování pasu a je k dispozici státním příslušníkům ze zemí 42, mezi které patří: Andorra, Austrálie, Rakousko, Belgie, Brunej, Chile, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Island, Irsko, Izrael, Itálie, Japonsko, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Monako, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Polsko, Portugalsko, Katar, Republika Malta, San Marino, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Jižní Korea, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Taiwan, Spojené království.
Občané zemí, kteří nemají nárok na ESTA nebo kterým bylo ESTA zamítnuto, musí mít místo toho americké vízum, které vydalo americké velvyslanectví nebo konzulát.
Držitelé pasů schválených ESTA obvykle projdou imigračním odbavením pouhým skenováním, ale držitelé amerických víz musí osobně předložit pas a vízum ke kontrole a také odpovědět na řadu otázek týkajících se návštěvy. To nevyhnutelně prodlouží dobu strávenou ve frontách a případné povolení k pokračování v cestě.
Jakmile projdou imigračním odbavením, přesunou se zahraniční cestující do prostoru pro převzetí zavazadel. Veškeré potraviny, rostlinný nebo biologický materiál musí být nahlášeny celníkovi ve službě, stejně jako všechny předměty uvedené na seznamu zakázaných předmětů, který stanovily americké úřady. Cestující s vízem musí vyplnit formulář celní deklarace (obvykle za letu), který předloží úředníkovi ve službě. Formulář celního prohlášení se nevyžaduje u návštěvníků, kteří využívají povolení ESTA.
Vzhledem k tomu, že se na letišti nachází pouze jedna budova terminálu a tři odbavovací haly, je pohyb po mezinárodním letišti Denver poměrně jednoduchou záležitostí. Odbavovací hala A je nejblíže terminálu a lze se k ní dostat pěšky, zatímco haly B a C jsou vzdálenější a vyžadují krátkou cestu vlakem letištního systému Automated Guideway Transit System, který se rovněž napojuje na halu A. Vlaky odjíždějí ve špičce každé 2 až 3 minuty a doba jízdy by i při nejdelších cestách měla být maximálně tři minuty.
Na denverské letiště a z něj se lze dostat několika způsoby:
Vlak linky A společnosti RTD (Regional Transportation District ) jezdí z nádraží Union Station v centru Denveru na letiště přibližně každých patnáct minut. Z nádraží Union Station lze dále pokračovat regionálními a místními autobusy, rychlodráhou a vlakem Amtrak.
Společnost RTD provozuje také letištní expres SkyRide z Boulderu a okresu Arapahoe a linku 104L do a z Thorntonu. Další dva autobusy společnosti RTD, linky 145X a 169L, jezdí z denverského předměstí Brighton, resp. z města Aurora.
Návštěvníci, kterým nevadí sdílení a mají omezený rozpočet, mohou využít některý z mnoha kyvadlových autobusů nebo dodávek, které si lze objednat na mezinárodním letišti Denver.
Taxíky a vozy Uber na letiště a z něj nejsou levné, ale je jich dostatek a stanoviště taxíků najdete před východní i západní částí budovy terminálu Jeppesen.